Fra detailelev til professionel webadministrator

Udvidet erhvervserfaring

2021 –  Nordic PurePro

Webadministrator med design, grafik og SEO

Virksomheden har en Woocommerce webshop som virkelig trængte til fornyelse og opstramning.
Utallige fejl og mangler blokerede adgangen for søgemaskiner og søgerobotter.

Alt indhold på webshop og hjemmeside er omskrevet og SEO optimeret.

Alle billeder er enten slettet eller optimeret for, at nedsætte svartid og være nteressante for søgninger. Desuden er billedetitler omdøbt og ALT tags er tilføjet ned rette søgeord og søgefraser.

At skabe et solidt fundament uden budget til markedsføring

Selve SEO fundamentet er toptunet og opstrammet – netop så alt er klar til, at begynde betalt markedsføring og annoncering.

Jeg er eneste ansat i den online del, og der findes endu ikke et budget decideret til markedsføring. Jeg er derfor nødsaget at gøre brug af min lange erfaring fra detailhandel.

Ny hjemmeside og identitet til datterselskab

Virksomheden har ydermere del i en restaurant som trængte til synlighed.
Hjemmesiden var, som i hovedselskabet, fyldt med fejl og mangler – hvorfor jeg vurderede, at det var langt mere lønsomt og effektivt, at starte forfra.

Den gamle hjemmeside slettet og erstattet af en spritny som er bygget med SEO i fokus, og indeholdende de større og vigtigste parametre som en søgemskine i dag forventer.

– Design og udvikling i WordPress (php og CSS)

– Design og udvikling i Woocommerce (php og CSS)

– Hastighedsoptimering

– Billedeoptimering (WebP)

– Søgemaskineoptimering SEO

– Landingpages

– ALT tags og META

– Schema markups

– Datafiler (XML sitemaps, robots etc.)

– Google Analytics, Search Console

– SoMe (Facebook, Instagram og Linkedin).

2018 – 2021 Gadegaard koncern

Webadministrator med design, grafik og SEO

Jeg blev tilbage i 2018 headhuntet af en socialøkonomisk virksomhed med vokseværk – som beklageligvis i 2021 blev ramt hårdt af Covid-19 samt restriktionerne. Hvilket i sidste ende desværre resulterede i en konkurs.

Virksomheden voksede ellers på få år fra en mindre virksomhed, til en stor koncern som husede behandlingscenter, misbrugsbehandling, ludomanibehandling, et psykiatrisk privathospital, krisecentre og et børne-familiecenter – altså 6 selvstændige virksomheder med hver sin identitet, hjemmeside og grafik.

At skabe et solidt fundament uden budget til markedsføring

Min ansættelse var del i det at blive mere synlig, at skabe en moderne identitet og ellers qua min erfaring i branchen, skabe et fundament som ville sætte virksomheden på kortet.

Jeg var eneste ansat i den online del, og der fandtes ikke et budget decideret til markedsføring. Jeg var derfor nødsaget at tænke anderledes. Jeg havde allerede en del erfaring fra tidligere positioner i lignende branche, og var derfor fra start, klar over hvor og hvordan opgaven skulle løftes.

Kunsten at tale i øjenhøjde og skabe en relation

Da det er en følsom branche, er det ikke helt ligegyldigt hvordan man brander de forskellige tilbud.

I branchen skal man være meget opmærksom på hvordan man ”taler”. Modtageren befinder sig oftest et sted i livet, som er ekstra følsomt og det at række ud efter hjælp kan både være enormt personligt, grænseoverskridende og overvejende.

Derfor er det meget vigtigt, at der tales i øjenhøjde uden at være for faglig og klinisk, men samtidig være professionel og tillidsvækkende. I denne branche kan man ikke blot “sælge” varen. Grundig analyse af søgemønstre og adfærd hos både patienter og pårørende er altafgørende. Desuden skal det være let og hurtigt, at konvertere besøgene til en handling. Erfaringen viser, at når nu den besøgende omsider er nået frem til at ville modtage hjælp, skal det være hurtigt og enkelt. Derfor er en velovervejet CTA afgørende.

Synlighed og konverteringer

Uden et marketingsbudget var det en hård kamp at opnå, samt vedholde, top placeringer hos søgemaskinerne. I branchen findes der store konkurrenter, med ret høje marketingsbudgetter. Derfor det krævede løbende konstant analyse af markedet og at finde de smuthuller som konkurrenterne ikke udnyttede. Alt for at få koncernen frem i søgeresultaterne – uden et budget til søgeord og ads kampagner mv.

Men det er lykkedes, og 70% af indholdet, ligger på side 1-2 på Google. Enkelte sider ligger endda på side 1 som nr. 1. Alt opnået helt uden marketingsbudget – blot med “know-how” og ihærdig indsats. CTR kunne naturligvis være højere, men afdelingerne ligger alligevel i den pæne ende.

Adobe Creative

De grafiske opgaver, løste jeg ved brug af Adobe Photoshop, Indesign og Illustrator.

Her designede og udviklede jeg fx selvstændige logos, visitkort, nyhedsbreve, facadeskilte, kontorskilte, mailsignaturer, nyhedsbreve etc.

– Design og udvikling i WordPress

– Hastighedsoptimering

– Søgemaskineoptimering SEO

– Analyse af søgemønstre og adfærd

– ALT tags og META

– Billedeoptimering og komprimering

– SSL kryptering og GDPR

– Struktureret data

– Datafiler (XML sitemaps, robots etc.)

– Google Analytics, Search Console

– Google Mybusiness

– SoMe (Sociale Medier)

– Mailchimp nyhedsbreve

– Grafik online og tryk

– Facade- og kontorskilte

– Visitkort og brevpapir

– Billedebehandling, mailsignatur mv.

2014 – 2018 Frederiksberg Centeret ApS

Webadministrator med design, grafik og SEO

Da jeg ankom til virksomheden, var det landets største ambulante behandlingscenter, som blandt andet havde landets andenstørste ludomanibehandling.

Virksomheden havde eksisteret i 15 år, men uden nogen form for opmærksomhed omkring den online tilstedeværelse, og meget lidt omkring den grafiske tilstedeværelse. Altså der skulle startes op fra bunden, og med en massiv konkurrence fra virksomheder i samme branche, med meget store marketingsbudgetter.

Høj synlighed trods minimalt budget

I tæt samarbejde med en SEO specialist fik jeg konverteret et meget lavt budget, til en top 3 placering i de fleste af vores behandlingstilbud. Dette ved hjælp af bl.a. Adwords, søgevenligt indhold og linkbuilding. Altså en hårdkogt strategi med nærmest ingen annoncering – blot løbende og korrekt SEO optimering.

Landsdækkende kampagner med Spillemyndigheden

Ydermere var jeg ansvarlig for marketing, design/visuel opbygning af forskellige forebyggelseskampagner og projekter omkring Spilleafhængighed (ludomani) – i tæt samarbejde med Spillemyndigheden.

Ny identitet til DAC-uddannelsen

Virksomheden drev ligeledes en voksenuddannelse for misbrugs- og afhængighedsbehandlere, hvilken jeg havde det fulde visuelle ansvar for, både online og på tryk. Desuden fik uddannelsen en helt ny og frisk hjemmeside, samt høj synlighed i søgemaskiner o.lign.

– Design og udvikling i WordPress

– Hastighedsoptimering

– Søgemaskineoptimering SEO

– Linkbuilding

– Landingpages

– Analyse af søgemønstre og adfærd

– ALT tags og META

– Billedeoptimering og komprimering

– SSL kryptering og GDPR

– Datafiler (XML sitemaps, robots etc.)

– Google Analytics, Search Console

– Google Ads (Adwords)

– SoMe (Sociale Medier)

– Grafik online og tryk

– Plakater, flyers, busreklame mv.

– Facade- og kontorskilte

– Visitkort og brevpapir

– Kampagner og projekter visuelt.

2013 – 2017 Webunik.dk

Indehaver og stifter

Grundet flere og flere henvendelser og ønsker, om hjælp til hjemmesider til små og mellemstore virksomheder, stiftede jeg dette selskab så jeg kunne nå endnu bredere ud og selv opsøge flere nye kunder.

Virksomhedens mission og vision, var at levere lækre og unikke websites, som selv de små kunder havde råd til, og hvor kunden selv fremadrettet kunne opdatere indhold og tilbud.

WordPress som værktøj

Jeg arbejdede med speciale i WordPress. En del af produktet jeg solgte, var læring og guides i at kunden selv kunne holde hjemmesiden up to date. Ydermere solgte jeg min hjælp i form af en “klippekortsløsning” således at kunden ikke skulle betale for mere, end blot den faktuelle tid jeg brugte.

Jeg nedlagde virksomheden i 2017, da jeg ikke var interesseret i at være 100% selvstændig – og tidsforbruget jeg anvendte, var efterhånden urealistisk sideløbende med job og privatliv.

– Design og udvikling i WordPress

– Hastighedsoptimering

– SEO, analyse og tekstforfattelse

– Grafik – billeder og logo

– Udarbejdelse af guides og læring

– Løbende vedligeholdelse.

2011 – 2013 MAUNA ApS

Webadministrator med design og grafik

Jeg blev ansat i et helt nystartet inkassoselskab som webdesigner- og administrator, da man ønskede, og indså vigtigheden af, at være synlig online. Dette både kreditor og debitor.

Da jeg startede havde man kun et navn og en vision, så alt var helt nyt. Logo samt grafisk identitet skulle skabes fra bunden.

WordPress erstattede ren HTML

Jeg startede med at opbygge alt i ren HTML, men da CMS begyndte at røre på sig for alvor, blev jeg introduceret for WordPress, og man kan sige at min solide erfaring med systemet startede her.
Årsagen til at jeg først startede med HTML, var at jeg ville skabe noget unikt og som så professionelt ud, men i takt med at jeg blev bedre til, og mere kendt med, WordPress, kunne jeg med HTML og CSS, skabe det jeg efterspurgte – nemlig noget som “naboen” ikke havde.

Kanvas og korrepondance

Qua min lange erfaring med detail og salg, udvidede min rolle sig løbende, så nu var det ikke blot en hjemmeside og pæn grafik jeg stod for, jeg begyndte også at hverve nye kunder og generelt være det ansigt udadtil, som ikke var klædt i jakkesæt og talte “advokatsprog”. Dette viste sig at være meget effektivt ifb. med korrespondance med gældshavere der var endt i økonomisk presset situation.

– Design og udvikling af hjemmeside

– Grafik online og tryk

– Korresponce med kunder

– Kanvas salg af løsninger.

2005 – 2011 BilXperten

Indehaver af detailbutikker

Jeg stiftede et anpatsselskab og købte mig ind i den butik, jeg havde været del af siden 1997 og nu var butikschef for. Med mit anpartsselskab købte jeg løbende yderligere 3 butikker i den da landsdækkende franchisekæde.

Udover de fysiske butikker som var godt kørende, startede jeg en webshop med onlinesalg af de samme produkter, og stod egenhændigt for drift, indkøb, design, grafik samt SEO.

Min position omfattede:

– Personale

– Lønninger og drift

– Indkøb og prissætning

– Let bogføring

– mv.

2000 – 2005 BilXperten

Butikschef

Leder af butik og stod for alle de aspekter heraf. Udover salg og indkøb, var jeg også ansvarlig for personalet, indkøb af varelager, organisation af det montageværksted som var del af butikken.

Jeg var selv den som monterede alle de nye elektronikse gadgets som fandtes på markedet og som vi solgte i stor stil. Fx: alarm og startspærre, navigation, fartpilot og den elektroniske p-skive (ja tænk engang – dengang var alt dette ikke standardudstyr i bilen, eller for den sags skyld – i mobiltelefonen!). Ydermere var det dengang, et status symbol at have et fedt anlæg som fyldte hele bagagerummet med subwoofere og den slags 🙂 Det var tider…

Min position omfattede:

– Daglig drift

– Indkøb og prissætning

– Montage af elektronisk udstyr

– Personale og lønninger

1997 – 2000 BilXperten / Bildillen

Detailelev med specialer

Detailsalg af autoudstyr med lidt montage.

Løbende fik jeg stor ansvarserfaring og delvis ledelelseserfaring.

Min position omfattede:

– Salg og indkøb

– Let montage